Klachtenregeling

Rookvrij en Fitter richt zich op het begeleiden van mensen die willen stoppen met roken. Wij streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van onze dienstverlening en willen dat onze deelnemers tevreden zijn over onze begeleiding. Toch kan het voorkomen dat er zaken zijn waarover u ontevreden bent. In dat geval willen wij u vragen om dit kenbaar te maken zodat wij dit kunnen oplossen. Daarnaast helpt dit ons om onze dienstverlening te verbeteren. Hieronder leest u hoe u een klacht kunt indienen en hoe wij hiermee omgaan.

  • Bent u ergens ontevreden over? Neem dan in eerste instantie contact op met degene die hiervoor heeft gezorgd. Vindt u bijvoorbeeld dat de coach op een vervelend moment belt? Bespreek dit dan met hem of haar.
  • Komt u er samen niet uit of weet u niet bij wie u moet zijn? Dien dan uw klacht in bij de centrale organisatie van Rookvrij en Fitter. Dit kan per e-mail naar info@rookvrijenfitter.nl of telefonisch via 085 06 08 010. Ons team zal uw klacht in behandeling nemen en contact met u opnemen. Wij streven ernaar om uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontvangst een reactie te geven. Wij zullen proberen uw klacht zo snel mogelijk en op de juiste manier op te lossen. Indien nodig zullen wij u vragen om aanvullende informatie te verstrekken.
  • Indien u het niet eens bent met onze oplossing dan is het mogelijk om een onafhankelijke klachtenfunctionaris van het Klachtenloket Zorg in te schakelen. De klachtenfunctionaris kan gratis informatie en advies geven en helpen bij het indienen van de klacht. De klachtenfunctionaris zal proberen beide partijen tot elkaar te brengen en tot een oplossing te komen. Rookvrij en Fitter is bij het Klachtenloket Zorg vindbaar onder de naam ‘Vitaal en Fitter’. Meer informatie en het indienen kan via deze link: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/
  • Als het ook niet lukt om samen met de klachtenfunctionaris tot een tevredenstellende oplossing te komen dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Zorg. Deze commissie is onafhankelijk en zal een uitspraak doen over de klacht.

Wij hopen dat deze klachtenregeling duidelijk is en dat u zich vrij voelt om een klacht in te dienen indien nodig. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht op te lossen en u tevreden te stellen. Bij vragen over onze klachtenregeling kunt u contact opnemen via info@rookvrijenfitter.nl of telefoonnummer: 085 06 08 010.